علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آشنایی با تاریخچه نصب نخستین پلاک خودرو در ایران

حمل ‌و‌ نقل > مقررات- همشهری آنلاین:
در دوران صدارت وثوق الدوله (1298) به درشکه‌ها و گاری‌ها پلاک‌هایی چسبانده شد و هر یک از آنها دارای شماره‌ای شدند. در آن زمان متولی این کار اداره بلدیه (شهرداری بود

تعویض و نصب پلاک روی خودروها در ایران قدمتی طولانی دارد، سابقه اولین خودرو پلاک شده در کشور برمی‌گردد به سال 1305 که اولین خودرو به کشور وارد شد.

در سال 1305 که ابتدائی‌ترین خودروها وارد کشور شدند، قوانینی که شامل 32 بند بود برای شماره‌گذاری خودروها وضع شد، البته این قوانین 3 سال بعد از ورود اولین خودروها به کشور یعنی در سال 1308 تنظیم شد.

در آن سال، خودروها صاحب 5 پلاک شدند؛ نام کارخانه، آدرس مالک، نمره‌عقب، نمره‌جلو و پلاک مالیات.

تصویب قوانین به همین جا ختم نشد؛ حدود 1308 وقتی تعداد اتول سوارهای شخصی شهر به 1522 نفر رسید، قوانین نیز تغییر کرد و پلاک‌ها متشکل از نام شهر و حدود 4 عدد که در بالای نام شهر قرار داشت، شدند.



[ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, ] [ 19:47 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب